Eén kans voor een goede eerste indruk

Zo verhoog jij je kwaliteitsscore op Google
19 april 2018
Hoe kan ik een nieuw logo voor mijn bedrijf laten maken?
1 mei 2018
Alle blogberichten

Eén kans voor een goede eerste indruk

Bijna ieder bedrijf heeft een eigen huisstijl die wordt doorgevoerd op de website, in de visitekaartjes, op het briefpapier en op de enveloppen. Maar hoe zit het met de verzenddozen? Deze worden als eerste gezien door de klant en dus is het erg belangrijk om ook hier het bedrijf zichtbaar te laten zijn.

Huisstijl doorvoeren
Als je als bedrijf regelmatig pakketten verstuurd naar klanten, is het interessant om de verzenddozen te laten bedrukken. Op deze manier kun je de huisstijl van het bedrijf nog verder doorvoeren. Een bedrukte verzenddoos komt professioneel over en geeft hierdoor een goede (eerste) indruk bij de ontvanger. Daarbij is het ook praktisch, omdat de klant direct ziet wie de afzender is. Daarnaast is het ook marketingtechnisch handig, want je bedrijf is via de verzenddoos die bedrukt is met je bedrijfsnaam of logo zichtbaar op meerdere plekken in het verzendproces.

Veiligheid
Voor de veiligheid van het pakket is het belangrijk om verzenddozen van goede kwaliteit te gebruiken. Het pakket krijgt gedurende het verwerkingsproces nogal wat te verduren. Je wilt natuurlijk dat het pakket heelhuids aankomt bij de klant. Met een goede verzenddoos die ook nog eens is voorzien van een eigen gekozen bedrukking, geef je alvast een visitekaartje af.

Kunst van de herhaling
Als bedrijf wil je graag eenduidigheid uitstralen en daar kan het bedrukken van verzenddozen bij helpen. Eén soort tekst of logo op alle bedrijfsuitingen zorgt voor eenduidigheid en herkenbaarheid. De kunst van het herhalen speelt hierbij ook een rol. Mensen zien eerst de bedrijfsnaam en/of het logo op de verzenddoos, daarna op het pakket, de envelop of het briefpapier en zo blijft het bedrijf beter in de gedachten hangen.

Verzenddoos hergebruikt
Met een beetje geluk wordt een bedrukte verzenddoos na het uitpakken niet direct weggegooid, maar op kantoor bijvoorbeeld nog even gebruikt om papier in te verzamelen of spullen te verplaatsen. Dan kunnen we echt spreken van een win-winsituatie.

Bijna ieder bedrijf heeft een eigen huisstijl die wordt doorgevoerd op de website, in de visitekaartjes, op het briefpapier en op de enveloppen. Maar hoe zit het met de verzenddozen? Deze worden als eerste gezien door de klant en dus is het erg belangrijk om ook hier het bedrijf zichtbaar te laten zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *