Website laten bouwen in Eindhoven e.o.
13 juli 2017
Alle blogberichten

Snel het juiste logo

Een nieuw logo laten ontwerpen. Je stuit al snel op "moeilijkheden". Ten eerste is er de tijdsduur. Menig designer heeft diverse projecten lopen, waardoor het logo uiteindelijk pas binnen enkele weken wordt opgeleverd. En dat vaak na vele correspondentie over en weer. 'Goh, wat heeft dát een tijd gekost' bedenk je naderhand. Alsof je twee weken alleen maar bezig bent geweest met het logo zo lijkt het. Maar niet alleen tijd; er zijn nogal wat designers die het oneens zijn met jouw wensen. "De kleuren matchten niet met elkaar" (daar gaat je originele idee) of "Ik raad je een ander lettertype aan", om te eindigen met "je moet het écht zelf weten hoor". Natuurlijk moet je het zelf weten. Er zijn nu eenmaal bedrijven die echt specifieke wensen hebben, en er absoluut niet op zitten te wachten om met "de designer" in discussie te gaan. Discussies zijn ongewenst. Dat kwartje lijkt niet altijd te vallen.

Wij kennen het klappen met de zweep. De mannen van "Logo-snel" laten zich door de klant inspireren, om binnen slechts één dag (werkelijk waar) tot een pakkend logo te komen. Niet alleen wordt er een logo ontworpen, maar ook de gehele huisstijl is door te voeren binnen één dag.

Wat is de huisstijl?

Het begint allemaal met een logo. De huisstijl zelf kan het logo zijn, of fragmenten van het logo, zoals bepaalde kleuren en vormen die zich in het logo bevinden. Deze facetten kunnen overal op afgebeeld worden wat met de zakelijke bedrijfsvoering te maken heeft, zoals visitekaartjes, briefpapier, accessoires e.d. De eenheid is hierbij van belang en dezelfde eenheid vormt de huisstijl.

Logo-snel ontwikkelt eveneens snel voor uw bedrijf de juiste huisstijl.

Een nieuw logo laten ontwerpen. Je stuit al snel op “moeilijkheden”. Ten eerste is er de tijdsduur. Menig designer heeft diverse projecten lopen, waardoor het logo uiteindelijk pas binnen enkele weken wordt opgeleverd. En dat vaak na vele correspondentie over en weer. ‘Goh, wat heeft dát een tijd gekost’ bedenk je naderhand. Alsof je twee weken alleen maar bezig bent geweest met het logo zo lijkt het. Maar niet alleen tijd; er zijn nogal wat designers die het oneens zijn met jouw wensen. “De kleuren matchten niet met elkaar” (daar gaat je originele idee) of “Ik raad je een ander lettertype aan”, om te eindigen met “je moet het écht zelf weten hoor”. Natuurlijk moet je het zelf weten. Er zijn nu eenmaal bedrijven die echt specifieke wensen hebben, en er absoluut niet op zitten te wachten om met “de designer” in discussie te gaan. Discussies zijn ongewenst. Dat kwartje lijkt niet altijd te vallen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *