Zo verhoog jij je kwaliteitsscore op Google

Interesse in een WordPress website of webshop?
15 maart 2018
Eén kans voor een goede eerste indruk
1 mei 2018
Alle blogberichten

Zo verhoog jij je kwaliteitsscore op Google

Iedereen die ooit te maken heeft gehad met het adverteren via Google Adwords, is bekend met de kwaliteitsscore van Google. Dit is eigenlijk een soort scan die Google uitvoert om te bepalen of jouw website kwalitatief sterk genoeg is om bovenaan in de resultaten te verschijnen. Je ontvangt een hoge kwaliteitsscore als Google er vanuit gaat dat jouw artikelen, links en zoekwoorden relevant zijn voor de lezer. Doormiddel van dit systeem probeert Google ervoor te zorgen dat de kwaliteit van de zoekmachine gewaarborgd blijft. De gebruikers van Google vinden immers precies waar ze naar zochten. Als jouw website hoog scoort, ontvang je als beloning korting op je advertentie via Google Adwords. Nieuwsgierig hoe jij je kwaliteitsscore kan verhogen? Lees dan snel verder.

Werk aan de CTR
Door het optimaliseren van de CTR van je website, kun je binnen korte tijd een verhoging in je kwaliteitsscore verwachten. Op kwaliteitsnetwerk lazen we al eerder wat CTR precies inhoudt, maar we lichten dit nog een keertje kort toe. CTR is simpel gezegd de historische klik-frequentie van een zoekterm. Hoeveel mensen hebben jouw website bereikt door te klikken op een advertentie met zoekterm? Maar hoe optimaliseer je de CTR eigenlijk?

  • Zorg voor opvallende en aantrekkelijke advertentieteksten.
  • Gebruik in korte tijd meerdere zoekwoorden om zo hoog mogelijk te scoren.
  • Maak je advertenties anders dan de rest, zodat meer mensen geneigd zijn om hierop te klikken.

Optimaliseer de relevantie van je zoekwoorden en de kwaliteit van je landingspagina
Niet iedereen heeft verstand van website zaken. Toch zijn er ook een paar simpele dingen die je kunt doen om je kwaliteitsscore op Google te verhogen.

  • Zorg dat je landingspagina altijd relevant is voor de advertentie. De lezers moeten dan ook direct worden doorverwezen naar een pagina met concrete en relevante informatie.
  • Zorg dat de landingspagina makkelijk te laden is en het ook daadwerkelijk doet om geen bezoekersaantallen mis te lopen.
  • Gebruik relevante zoekwoorden voor je advertentie: overdrijf het niet en gebruik er nooit meer dan 45.

Iedereen die ooit te maken heeft gehad met het adverteren via Google Adwords, is bekend met de kwaliteitsscore van Google. Dit is eigenlijk een soort scan die Google uitvoert om te bepalen of jouw website kwalitatief sterk genoeg is om bovenaan in de resultaten te verschijnen. Je ontvangt een hoge kwaliteitsscore als Google er vanuit gaat dat jouw artikelen, links en zoekwoorden relevant zijn voor de lezer. Doormiddel van dit systeem probeert Google ervoor te zorgen dat de kwaliteit van de zoekmachine gewaarborgd blijft. De gebruikers van Google vinden immers precies waar ze naar zochten. Als jouw website hoog scoort, ontvang je als beloning korting op je advertentie via Google Adwords. Nieuwsgierig hoe jij je kwaliteitsscore kan verhogen? Lees dan snel verder.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *